Mobile Traffic Poised for Records Highs
Mobile devices are driving all sorts of global traffic, a new Cisco report suggested. The study indicated the global market in 2019 will have 5.2 billion mobile users, up nearly 1 billion from 2014’s totals.
In 2014, Cisco said there were just over 4 billion mobile devices and connections on a global scale. By the end of the forecast period, this figure will nearly triple to 11.5 billion. The report added mobile connection speeds should increase from 1.7 Mbps in 2014 to 4 Mbps by 2019, with annual run rates of worldwide IP traffic expanding from 30 exabytes to 292 exabytes.
Businesses can capitalize on this trend
Companies that have yet to focus on attracting mobile audiences to their e-commerce stores or brick-and-mortar locations may want to make this a top priority the rest of 2015. A recent Adyen report found m-commerce drove roughly 26 percent of all online transactions during the fourth quarter of 2014, up 11 percent from the third quarter. Year-over-year improvements were 37 percent.
Roelant Prins, chief commercial officer at Adyen, indicated companies must possess a “mobile-first” outlook for the first quarter of this year.
“Across all industries including retail, gaming, ticketing and of course digital goods, we see the emergence of successful businesses offering a mobile-only experience. For many companies, mobile is now the primary sales channel, rather than simply a key sales channel, aided by the accelerated growth of mobile payments globally in the last quarter of 2014,” Prins explained.
We can help, schedule a demo with our sales team today: twfrance.wpengine.com
More Info: Adyen
Related Posts
Jeux Olympiques de Paris 2024 : Saisir les Opportunités du Retail dans laCapitale de la Mode
Les jeux olympiques sont là ! Un vendredi soir pluvieux à Paris a lancé la XXXIIIe Olympiade à la fin de la semaine dernière, avec une parade en bateau sur la Seine pour les athlètes, un spectacle lumineux sur la tour Eiffel, et le retour tant attendu de Céline Dion...
Adopter une Stratégie Omnicanale, la Clé du Succès dans le Retail en France
L'industrie du retail français est un marché complexe en constante évolution, porté par les tendances changeantes des consommateurs et le boom du e-commerce. Dans ce tourbillon de changements, il est impératif pour les retailers français d'exploiter la puissance des...
Les OMS, Vecteurs d’efficacité et de Succès Pour le Retail Français en 2023
Dans un monde en constante évolution, prendre une longueur d'avance sur la concurrence en offrant une expérience client fluide est essentiel pour réussir dans le secteur du retail, particulièrement dans les années à venir. Pour ce faire, les retailers doivent...